hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| زنان با درایت و شجاع، پایه‌گذاران تمدن عظیم انسانی هستند

البرز| زنان با درایت و شجاع، پایه‌گذاران تمدن عظیم انسانی هستند

مدیرکل آموزش‌وپرورش البرز نگاه نظام تعلیم و تربیت نسبت به بانوان را نگاهی ویژه و ارزشمند عنوان کرد و زنان را پایه‌گذاران تمدن‌های عظیم انسانی برشمرد.

سالار قاسمی در خصوص مقام زن و برنامه‌های آموزش‌وپرورش در حوزه بانوان گفت: در نظام تعلیم و تربیت نگاه ویژه‌ای به بانوان و جایگاه ارزشمند آنان وجود دارد. او افزود: کشورهایی متمدن می‌شوند که مادرانی با کفایت، معلمانی شجاع و مدیران با درایتی داشته باشد.

او با بیان اینکه مهم‌ترین مسئولیتی که بر عهده مادران است، اثرگذاری تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و روانی در خانواده‌ها است، افزود: هدف از پذیرش پست‌های مدیریتی در آموزش‌وپرورش اثرگذاری و بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه است و در این راستا حضور زنان در پست‌های مدیریتی باید تأثیرگذاری و اثر بهتری را به همراه داشته باشد.

قاسمی نقش زنان و مادران را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم ارزیابی و اظهار کرد: حمایت از کانون خانواده باعث کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی می‌شود لذا آموزش‌وپرورش در راستای تقویت نهاد خانواده برنامه‌هایی همچون: توجه به مشکلات و معضلات دانش آموزان در مدارس حاشیه شهر، افزایش شورونشاط در میان دانش آموزان و ساخت سالن‌های ورزشی با اولویت مدارس دخترانه را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش البرز با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تقویت مهارت‌های ارتباطی و گفتگو در دوره ابتدایی و پیش‌دبستانی ادامه داد: برگزاری دوره‌های توانمندسازی دانش آموزان در جهت خوب زیستن و شاداب بودن در زندگی، برگزاری همایش اخلاق و مهرورزی برای تحکیم خانواده، طرح توسعه ورزش فرهنگیان با محوریت ورزش بانوان از دیگر برنامه‌های در دست اقدام آموزش‌وپرورش استان البرز است.

قاسمی فعالیت بدنی برای دانش آموزان به‌ویژه دختران را بسیار مهم و ارزیابی نمود و افزود: در راستای جلوگیری و رفع ناهنجاری‌های قامتی و جسمی و افزایش تحرک دانش آموزان به‌خصوص دختران، المپیادهای درون مدرسه‌ای در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد